De Monsterkamer

Start nieuwe G-Print campagne

Dalarnapaardje met jaren '70 beschildering

Proost en Brandt en BührmannUbbens introduceren in samenwerking met Arctic Paper een nieuwe en unieke G-Print campagne in Nederland. De campagne heeft verschillende invalshoeken en is gericht op zowel grafisch ontwerpers als drukkers.

Ontwerp het Dalarnapaardje “anno nu”
Grafische ontwerpers worden uitgenodigd om het Dalarnapaardje “anno nu” te ontwerpen. Het Dalarnapaardje, uit de Zweedse provincie Dalecarnia, kent een rijke historie. De sculpturen worden sinds de 19e eeuw in ateliers uit hout gesneden en beschilderd in de karakteristieke kurbitz bloemversiering. Het Dalarnapaardje doet inmiddels 25 jaar dienst als het symbool van de kwaliteit G-Print.

Uit alle inzendingen zal een onafhankelijke jury vijf winnende ontwerpen kiezen. Zij worden beloond met een driedaagse reis naar de Zweedse provincie Dalarna alwaar zij een eigen unieke handgemaakte versie van hun ontwerp in ontvangst mogen nemen. Ook zal een bezoek worden gebracht aan de papierfabriek Grycksbo.

Ontwerpers kunnen hun ontwerp van het Dalarnapaardje sturen naar
[email protected]. De uiterste datum van inzending is 31 maart 2011.

G-Print kortingsquiz voor drukkers
Voor drukkers is er een G-Print-kortingsquiz gestart. De quiz bevat 7 meerkeuzevragen over G-Print. Drukkers die de vragen juist beantwoorden en insturen voor 16 maart 2012 ontvangen een extra korting over hun G-Print bestellingen in de aankomende maand maart. De antwoorden op de quizvragen zijn te vinden in een nieuwe G-Print brochure, met de opvallende naam “Lees, vouw, scheur en vernietig dit boek”. Drukkers zullen in de maand februari worden bezocht met deze brochure en de quizvragen. Deze kunnen worden middels een antwoordkaart worden ingezonden.